VEELGESTELDE VRAGEN

Kaarten bestellen

Hoe kan ik kaarten bestellen met een digitaal tegoed?

Zorg dat je inlogt in ‘Mijn Theater’. Alleen dan verschijnt onder in het afrekenscherm het saldo van het digitale tegoed met de vraag of je dat wilt gebruiken. Is het saldo voldoende voor het te betalen bedrag? Laat iDEAL aangevinkt en kies voor AFREKENEN.
Is het saldo niet voldoende voor het te betalen bedrag, dan kun je het restbedrag voldoen met iDEAL, Podium Cadeaukaart of achtereenvolgens een combinatie daarvan.

Hoe lang is mijn digitale tegoed geldig?

Het digitale tegoed is geldig tot 5 jaar na de laatste bijschrijving.

Kan ik mijn digitale tegoed inwisselen voor geld?

Een digitaal tegoed is niet inwisselbaar voor contant geld.

Kan ik online afrekenen met een Podium Cadeaukaart?

Ja, dat kan. Kras op de Podium Cadeaukaart het vakje met de verificatiecode alvast open. Kies in het afrekenscherm voor betalen met een Podium Cadeaukaart en volg de instructies in het afrekenproces. Een eventueel restbedrag kan je betalen met een tweede Podium Cadeaukaart of iDEAL.

De betaling met mijn Podium Cadeaukaart is mislukt, wat nu?

Mocht het afrekenproces zijn onderbroken of afgebroken en je hebt alle gegevens van de Podium Cadeaukaart al ingevuld, dan wordt het saldo van de kaart uiterlijk binnen een aantal dagen vanzelf weer hersteld.

Hoe lang is mijn Podium Cadeaukaart geldig?

De Podium Cadeaukaart is in de meeste gevallen drie jaar geldig. Dit staat ook vermeld op de achterkant van de cadeaukaart en in de mail van een digitale Podium Cadeaukaart. De geldigheid gaat in op het moment van aankoop. Met de saldo-checker kun je zien wat het saldo op de kaart is en wanneer je Podium Cadeaukaart verloopt.

Staat er op jouw cadeaukaart dat deze onbeperkt geldig is? Dan ben je in het bezit van een cadeaukaart die voor 2020 is aangeschaft. Deze is nog gewoon inwisselbaar en blijft onbeperkt geldig.

Ben je in het bezit van een één jaar geldige Podium Cadeaukaart? Dan is deze aangeschaft via een zakelijk keuzepakket (kerst- of eindejaarsgeschenk).

Kan ik betalen met een andere cadeaukaart dan de Podium Cadeaukaart?

Nee, dat is op dit moment niet mogelijk.

Hoe kan ik kaarten bestellen met een tegoedbon?

Een papieren tegoedbon kan je laten omzetten in een digitaal tegoed. Stuur je tegoedbon op naar onze schouwburg (Grotestraat 62 Cuijk) ter attentie van het bespreekbureau of doe ‘m bij ons in de brievenbus, in de muur rechts naast de hoofdingang. We maken het dan zo snel mogelijk voor je in orde. Met je digitale tegoed kun je vervolgens eenvoudig afrekenen wanneer je kaarten bestelt via de website of telefonisch bij het bespreekbureau.

Hoe lang zijn de papieren tegoedbonnen en theaterbonnen geldig?

Papieren tegoed- en theaterbonnen zijn onbeperkt geldig.

Ik heb online kaarten besteld maar deze nog niet ontvangen?

Doorgaans vind je de bestelde kaarten binnen tien minuten in je mailbox. Als dat niet het geval is kijk dan eerst in de map met ongewenst/spam/reclame mail.
Als je de kaarten na een dag nog niet hebt ontvangen kun je het beste een e-mail sturen naar kassa@schouwburgcuijk.nl Gebruik bij voorkeur het e-mailadres dat je gebruikte om te bestellen. We sturen je de e-tickets zo spoedig mogelijk opnieuw.

Ik ben mijn e-tickets kwijt, wat nu?

Stuur een e-mail naar kassa@schouwburgcuijk.nl met het e-mailadres dat je hebt gebruikt om te bestellen. We sturen je de e-tickets opnieuw.

Hoe bestel ik een rolstoelplaats?

Een rolstoelplaats bestellen kan uitsluitend via het bespreekbureau.

Waarom kan ik geen plaatsen op het balkon reserveren?

Ons kaartverkoopsysteem selecteert automatisch de best beschikbare plaatsen in de zaal. Pas wanneer de zaal beneden vol is, kunnen kaarten voor het balkon worden besteld. Is de zaal nog niet vol en wil je per se een plekje op het balkon? Neem dan contact op met het bespreekbureau, dan kijken we of dit al dan niet mogelijk is.

Kaarten annuleren

Kan ik mijn kaarten annuleren?

Vanwege de bijzondere omstandigheden rondom het coronavirus is de annuleringsregeling tijdelijk verruimd.

Heb je gezondheidsklachten? Dan mag je de voorstelling helaas niet bezoeken. Stuur uiterlijk op de dag van de voorstelling een e-mail naar kassa@schouwburgcuijk.nl (bij voorkeur met het e-mailadres waarmee je de kaart(en) hebt besteld). Je ontvangt het volledige aankoopbedrag dan zo snel mogelijk retour in de vorm van een digitaal tegoed.

Heb je een annuleringskostenverzekering?
Wanneer je een annuleringskostenverzekering hebt, krijg je bovendien de mogelijkheid je geld terug te vragen (dit was eerder niet mogelijk).
Ook dan geldt: stuur uiterlijk op de dag van de voorstelling een e-mail naar kassa@schouwburgcuijk.nl (bij voorkeur met het e-mailadres waarmee je de kaart(en) hebt besteld). Geef duidelijk aan of je kiest voor een digitaal tegoed of geld terug. We maken het dan zo snel mogelijk voor je in orde.

Ik ben verhinderd, kan ik mijn kaarten aan iemand anders geven?

In verband met de coronamaatregelen zijn wij op dit moment verplicht, indien nodig, de contactgegevens van alle bezoekers te overleggen aan bevoegde instanties. Het is daarom niet mogelijk de kaarten aan iemand anders te geven. Zie hierboven voor onze annuleringsregeling.

Wat is een annuleringskostenverzekering?

Met een annuleringskostenverzekering kan je je kaarten tot 7 dagen van tevoren kosteloos annuleren. Je ontvangt het gehele aankoopbedrag dan retour in de vorm van een digitaal tegoed en betaalt dus geen annuleringskosten à 3 euro per kaart.

Let op: in verband met de bijzondere omstandigheden rondom het coronavirus hebben we de annuleringsregeling tijdelijk verruimd. Heb je een annuleringskostenverzekering en corona gerelateerde gezondheidsklachten? Dan kan je je kaarten uiterlijk op de dag van de voorstelling kosteloos annuleren en ontvang je bovendien je geld terug (ipv een digitaal tegoed).

Een annuleringskostenverzekering kost eenmalig 15 euro. Maak voor of tijdens het bestelproces een volledig account aan en voeg de verzekering toe aan je bestelling. De verzekering blijft geldig tot aan het einde van het seizoen waarin je ‘m afsluit.

Ik heb kaarten gekocht via een andere website, kan ik deze bij jullie annuleren?

Nee, hiervoor moet je bij de betreffende partij zijn waar je je kaarten hebt gekocht.

Goed om te weten: wij werken samen met De Nationale Theaterkassa (NTK) en GUTS. Dit zijn betrouwbare ticket partners (let op, mogelijk hanteren zij afwijkende annuleringsvoorwaarden).

Helaas zijn er ook nog altijd derde partijen die ongeldige theaterkaarten aanbieden of tegen een hogere prijs. Wij zijn niet aansprakelijk voor mogelijke problemen die hieruit voortvloeien en behouden ons het recht voor deze kaarten te annuleren.

We adviseren je kaarten zoveel mogelijk via onze website te bestellen. Zo weet je zeker dat je geldige kaarten hebt en kunnen we je op de hoogte houden van eventuele wijzigingen of andere belangrijke informatie.

Lees meer over over 'Weet waar je koopt'.

Ik heb me vergist in de datum / ik kan niet komen, krijg ik mijn geld terug?

Tot 7 dagen van tevoren kun je je kaarten annuleren via het bespreekbureau. Je ontvangt restitutie in de vorm van een digitaal tegoed minus 3 euro per toegangskaart. Als je een annuleringskostenverzekering hebt dan kan dat zonder kosten én tot 1 dag van tevoren.
Zie ook ‘Kan ik mijn kaarten annuleren?’

Mijn Theater

Wat is Mijn Theater?

Wanneer je via onze website kaarten bestelt, heb je de mogelijkheid een account aan te maken en aanvullende gegevens in te vullen.
Via Mijn Theater kan je vervolgens:

  • je wachtwoord of persoonlijke gegevens en voorkeuren wijzigen
  • zien voor welke voorstellingen je kaarten hebt
  • een annuleringskostenverzekering afsluiten
  • opzoeken welke voorstellingen je in het verleden hebt bezocht
  • het saldo van je digitale tegoed inzien (geldig tot 5 jaar na de laatste bijschrijving).

Hoe maak ik een account aan?

Klik rechtsboven op het icoontje Mijn Theater en vervolgens op ik wil een account aanmaken. Vul de gevraagde gegevens in en klik op inloggen.

Ik krijg de melding dat mijn e-mailadres al bestaat?

Je hebt dit e-mailadres al eerder gebruikt voor een bestelling. Vraag een (tijdelijk) wachtwoord op. Kies eerst voor Inloggen met een account en vervolgens voor Wachtwoord vergeten.

Hoe wijzig ik mijn e-mailadres?

Log eerst in met je oude e-mailadres en wachtwoord. Vervolgens kun je je e-mailadres aanpassen onder Mijn gegevens. Bij de eerstvolgende inlogsessie gebruik je het nieuwe e-mailadres.

Waarom staat er niets onder 'Mijn reserveringen'?

Het overzicht van toegangskaarten onder Mijn reserveringen wordt zichtbaar nadat je een definitieve reservering hebt gemaakt. Als er niets staat heb je mogelijk een ander account gebruikt. Als dit niet het geval is, neem dan contact op met het bespreekbureau.

Kortingen

Hebben jullie kortingsacties?

Wij hebben geen kortingsacties. Wel werken we samen met de Bankgiroloterij. Ook hebben we leuke extra’s en aanbiedingen voor onze Vrienden.

Ik heb een CJP/CKV pas. Krijg ik korting?

Heb je een CJP/CKV pas? Je kunt vooraf niet reserveren maar je krijgt een last-minute korting van 30%. Meld je vanaf één uur voor aanvang met je pas bij de kassa.
Let op, helaas is onze kassa vanwege de coronamaatregelen gesloten. De CJP/CKV-korting is dan ook tijdelijk komen te vervallen.

Bestaat er een korting voor grotere groepen?

Informeer bij ons bespreekbureau naar de mogelijkheden voor groepskorting. Let op, in verband met de coronamaatregelen is op dit moment geen groepskorting mogelijk.

Overige vragen

Ik sta op een wachtlijst. Hoe werkt dat?

Als er kaarten beschikbaar komen dan wordt de wachtlijst op volgorde benaderd. Je krijgt bericht per mail of je wordt gebeld. Dat kan ook op de dag zelf zijn. Voor een vlotte bereikbaarheid adviseren wij je om ook een mobiel telefoonnummer achter te laten.

Hoe kan ik mijn stoelnummers wijzigen?

Ben je niet helemaal gelukkig met de plaatsen die je hebt gekozen of heb je door omstandigheden een hoekplaats nodig? Neem dan ruim van tevoren contact op met het bespreekbureau.
Voor het wijzigen van plaatsen kunnen kosten in rekening worden gebracht.

Gaat de voorstelling wel door?

De stelregel is dat als alle artiesten er zijn en de voorstelling is speelklaar, dan gaat de voorstelling gewoon door. Ook bij slecht weer.
Annuleringen geven wij zo snel mogelijk en persoonlijk door. Dat gaat vrijwel zonder uitzondering per e-mail en bij annuleringen op korte termijn ook wel per SMS. Voor een vlotte bereikbaarheid adviseren wij je om ook een mobiel telefoonnummer achter te laten.

Mag mijn baby mee de zaal in?

Baby’s en kinderen jonger dan 2 jaar moeten helaas nog even wachten voordat ze welkom zijn in onze schouwburg.

Mag ik foto’s of filmpjes maken van de voorstelling?

Het is niet toegestaan foto’s of video-opnames te maken tijdens de voorstelling. We verzoeken je dringend je mobiele telefoon of eventuele andere devices uit te schakelen en geen hinder te veroorzaken voor de artiest(en) of andere gasten.
Wil je toch filmen of fotograferen, dan dien je vooraf toestemming te vragen aan de directie. Stuur hiervoor een e-mail naar directie@schouwburgcuijk.nl.